Keresés...

Néhány szó a versenymódról

Most vagyunk a béta újraindulása utáni 9. hétben. Ezalatt a 9 hét alatt a Blizzard széles skálán osztotta a buffokat és a nerfeket is a karaktereknek. Sok minden történt, többek között elindult az Overwatch rangsorolt játékmódja is, amiről pár gondolatot szeretnék most megosztani veletek.

Hogy ez a játékmód többek szerint sem jó.


A versenyeken a házi Stopwatch mód fut már kezdetek óta, ami annyit tesz, hogy a tükör meccsek idejét mérik. Mindkét csapat esetén, ha A csapat végez a térképpel 5 perc alatt, holott 7 perc van rá adva, míg B csapat végez a térképpel 4:30 alatt, akkor a B nyeri a kört, viszont ha 5:30 alatt végez, akkor a kört az A csapat nyeri.
A most kiadott versenymódnál ez teljesen másként működik. Döntetlen esetén, vagyis, ha a tükörmeccseken a támadó felek teljesítik a térképet, az mindegy, hogy az egyik 3 perc alatt, míg a másik 15 perc alatt tette mindezt, a játék ezt döntetlennek veszi, és egy hirtelen halál szerű mindent eldöntő KotH típusú kör következik. Ami a pálya felépítése miatt is, inkább a szerencsének kedvez mint a csapat tudásának és a stratégiának. 

Ennek az új Ranked módnak a jelenlegi hátránya, hogy a két játékmód miatt eltávolodik egymástól, a Ranked és a Tournament módok, mivel mindkettőhöz teljesen más stratégiát kell alkalmazni a csapatoknak.
Míg a versenyen a leggyorsabb megoldást kell előadni, addig a Blizzard megoldásánál, lehet kicsit lassítani a tempón és egy mondhatni egy biztonságibb játékot játszani,
Ennél nagyobb az a probléma, hogy ezzel eltávolodnak a nézőktől a versenyek, mivel az ott látott taktikákat felállásokat, nem lehet implementálni a jelenlegi Ranked játékmódba egy az egyben. Azt meg felesleges is ecsetelni, hogy ha az átlag játékos nem tudja hasznosítani, azt amit a versenyeken lát, nem tud ellesni onnan példákat, annak katasztrofális következményei lehetnek az egész játékra nézve is.

Nem állítom, hogy a Stopwatch tökéletes, mert neki is van hibája nem is kevés.
Egyrészt sokszor fut bele egy mérkőzés a jelenlegi technika mellett abba, hogy a védekező fél sikeresen megvédte az idejét és ilyenkor két megoldás van, vagy a támadó csak úgy betolja a Payloadot, vagy bontják a meccset és megy vissza mindenki a Lobbyba. Persze, ha a Blizz beépíteni a Stopwatchoz szükséges dolgokat a játékba, ezt a problémát ki is pipálhatnánk. Másik nagy hibája még szerintem ennek a megoldásnak, hogy a Stopwatch versenyek egyfajta harc az idővel is és ezen semmi sem tud változtatni, ezért a játékosok a lehető leggyorsabb felállást választják, ami pedig a metát teszi tönkre.
Viszont a hibái ellenére a Stopwatch nagyon igazságos játékmód, tizedmásodpercre meg van határozva, hogy mennyi ideje van a csapatoknak és nagyon könnyen el lehet dönteni a mérkőzéseket.

A Blizzard megoldása ezzel szemben, élvezetesebb mérkőzéseket tud nyújtani, főleg a változatos felállások miatt, emellett a lebonyolítása is egyszerűbb, mint a Stopwatch esetében. Az ő megoldásuk egyetlen nagy hátránya, hogy igazságtalan és nem lehet jelenleg lemérni a csapatok közötti erő különbséget.
A játék a felépítéséből adódóan az inkább kedvez a támadó feleknek, a statisztikák szerint is magasabb szinteken a támadók jobban teljesítenek, mint a védők és profi szinten már ha nincs az idő mint korlátozó elem beiktatva a játékba, akkor a mérkőzések nagy részében az utolsó hirtelen halál kör lesz a döntő majd, ami pedig legtöbbször az első összecsapáson eldől már.

Ha a Blizzard találna arra megoldást, hogy a tükör meccsek ténylegesen tükrözzék a csapatok tudását és felkészültségét, akkor az megoldaná a problémát.

Nagy az e-sport potenciál az Overwatchban és látszik is, hogy a Blizzard arra tervezi a játékot, viszont, ha nem képesek megfelelő versenymódot kialakítani a játékhoz, ami  profik, és az átlagos játékosok számára is oda-vissza járható, akkor ebből még komoly gondok adódhatnak.

Zárszóként pedig ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a most berakott Ranked mód, egy fejlesztési út első lépése még csupán és igen könnyen lehet, hogy csak vészmadárkodunk egy olyanon, ami már teljesen megváltozott a belső teszteken. 

Megjegyzés küldése

CodeNirvana

Barátaink


Üzemeltető: Blogger.
© Copyright Terra Watch
Back To Top