A Th3Jez csatornája egy interjút készített Jeff Kaplan vezető fejlesztővel, amiben számos érdekes dolog derült ki a játékkal kapcsolatban.
- Első és legfontosabb kérdés, mi történt a szakálladdal?
- Az ünnepekkor megszabadultam tőle, de érdekes módon a feleségem hiányolja, így hamarosan újra lehet.
- PC & konzolok balansszolása egymástól független lesz?
- Teljes balanszot próbálunk alkotni az egész játékra, elszeparálva a P-t és a konzolt.
- Mi volt a legnagyobb kihívás a játék motorjának fejlesztése során?
- Nem vagyok szakember ebben a témában ,de a srácoktól hallva az új engine elkezdése a nulláról volt a legnagyobb kihívás. Amikor még semmi sem volt lefektetve előttünk, de igen tehetséges és kreatív csoport dolgozik rajta. 8 ember fektette le a játék világának motorját..Ha azt kérdezed, hogy melyik volt a legnélkülözhetetlenebb csoport a játék fejlesztése során, akkor őket emelném ki, akik a játék motorját készítették el. Hiszen nélkülük nem született volna meg a játék.Ezért is gondolom úgy, hogy ez volt a fejlesztés egyik legnehezebb része.
- A jövőben bele fogtok építeni a játékba közösségi tartalmakat?
- Igen, Teljes mértékben nyitottak vagyunk a jövőben is a játékosok felé. Imádjuk a saját tartalmaikat, legyen szó skinekről, spray-ekről, vagy akár pályákról is.
- Kapunk pontos értékeket a játék megjelenése után?
- Ez egy igen kényes kérdés, amiben nehéz megfelelően dönteni, hogy pontosan mik is azok az adatok, amiket a játékosoknak tudniuk kell a játékkal kapcsolatban. Nem akarjuk, hogy a játékosok vizuálisan túl legyenek terhelve a képernyőn. Talán lenne értelme egy olyan beállításnak, ahol eldönthetjük, hogy milyen adatokat akarunk látni a játék ideje alatt. Mást kell látniuk z új játékosoknak, hogy a túl sok információ ne terhelje le őket, és bizonytalanodjanak el. Míg a tapasztaltabb játékosok már könnyen ki tudnák válogatni a számukra szükséges adatokat. Nehéz egy olyan középutat találni, ami mindenki igényét jobbára kielégíti.
- Kapunk PvE tartalmat a játékba?
- Nincs az ötlet elvetve, de jelenleg nem is áll a prioritások közelében sem. Talán majd egyszer, amikor a fontosabb dolgokon már túl vagyunk. Nehéz elhinni, de ilyen tartalom fejlesztése nehéz folyamat, egy olyan játékban, amit nem pont erre terveztek.
- Lehetséges Skirmish változtatások, mint például azonnali újjáéledés, vagy valami új death match szerű játékmód?
- Nincs tervben, hogy a skirmish valaha is különálló játékmód legyen. Igen megoszlanak a Skirmishről a vélemények, ezért is került be a legutóbbi javításba, egy olyan lehetőség, amiben ki lehet kapcsolni ezt a funkciót. Egy idő után igen frusztráló lehet, hogy újra és újra ugyanazokkal találkozzon az ember, és egy ilyen különálló módnál, ahol akár jóval több ember csapna össze egymással, ez hatványozottan érvényes. Ezért ennek a kommunikációja, és megvalósítása igen nehéz kérdés.
- A hősök balansszolása változni fog az idővel?
- Igen, de ez egy becsapós kérdés, mert amikor valaki bekerül újonnan a játékba gyűlölni fogja azt, amikor Bastion, vagy Torbjörn ellen kell játszani, mert tehetetlennek érzi magát, és meghal újra és újra. A statisztikák szerint is az új játékosoknál a védekező csapatok győzelmi aránya magasabb, mint a támadóké. Másik érdekesség, a balansszal kapcsolatban, hogy nemrég a játék legkiegyenlítetlenebb pályája a Temple of Anubis volt, ami mostanra az egyik legjobban balanszolt térképpé nőtte ki magát. Ezzel szemben, a legnépszerűbb térkép a Watchpoint Gibraltár a statisztikák alapján egyáltalán nincs ki-balanszolva.
Nagyon sok múlik a tanulási görbén is, mert egy idő után a játékosok megtanulják, a karaktereket használni, és tudják, hogy például Bastiont és Torbjörnt ki countereli a legjobban. Így egy idő után az eddig gyűlölt karakterek szerethetővé válnak.
Persze a versenyjátékban az egyensúly kérdése más tészta, Máshogy kell egyensúlyozni, a verseny és a normál játékok között, így sokszor választani kell a kettő között. - Lesz ranked/competitive módja a játéknak?
- Igen, Számos más játék, mint a Hearthstone, Starcraft, Heroes of the Storm, és még a World of Warcraft is rendelkezik competív móddal. Így rengeteg példa van előttünk, amikből kiválogathatjuk a legjobbakat, a megvalósítás során.
- Lesz valami jutalma a Weekly Brawlnak?
- Igen, a Brawl ötletekor nagyon sokat merítettünk a Hearthstoneból, még a neve is ugyanaz maradt. Vannak már ötleteink, amikkel jutalmazni lehet majd a játékosokat. Viszont most még csak adatot gyűjtünk, és teszteljük a mostani Brawlokat. Sok Brawlban szinte minden más, mások a karakterek értékei, különleges szabályok érvényesek alattuk. Van egy listánk, ami tartalmazza, hogy miket akarunk még kipróbálni.
- A következő hős lehet Support?
- Jelenleg, még keressük, hogy melyik lenne a megfelelő következő hős, és jó pár ötlet van már a tarsolyunkban, de nincsenek elfelejtve a Support karakterek sem.
- Lesz a játékban "theatre mode" (Visszajátszás, elemző mód).
- Nagy álmaink, és terveink vannak ezzel kapcsolatban, de ennek a megvalósítása nem megy egy lépésben.
Első lépésként egy Replay rendszer bevezetése van tervben, ahol meg tudod majd nézni a lejátszott mérkőzésedet, belső/külső, vagy épp szabd kamera mozgásban, mint most a Spectator mód esetében. Ez valamikor érkezni is fog.
Második lépés az lenne, hogy egy a Call of Dutyhoz hasonló theatre mód kerüljön a játékba, ahol lehetőséged van az időben pörgetni, a gyilkosságokhoz, mindenhez számos adat lenne elérhető és ezeket különböző kamera módokban tudnád megtekinteni. Viszont ettől még nagyon-nagyon messze vagyunk, és előbb a kiemelt tartalmakkal kell foglalkoznunk, mint például a Spectator mód helyrerakása.
Az eredeti interjút itt meghallgathatjátok:
Megjegyzés küldése